Dagen efter annandag jul

Julafton har jag ju redan berättat om, och lite av juldagen också även om det sen på juldagen skulle visas sig bli fullständigt annolunda än vi tänkt oss. Pappa och jag satt och pusslade när A ringd eoch frågade om vi var på väg ner till Borgholm och bowlingen. Berättade att vi tänkt att åka vid halv 9 snåret eftersom vi skulle samlas vid 9 nere vid bowlingbanorna. A skulle upp till köpingsvik, men jag sa att hon gärna fick komma hem till mig så kunde vi åka ner tillsammans till Borgholm. Sagt och gjort, hon bestämmer sig för att komma och vi fortsätter lungt och stilla hemma att pussla. En stund senare ringer A och säger att hon kört av vägen i en snorhal kurva. Pappa och jag beger oss iväg för att se om vi kan få upp bilen ur diket. Det skulle krävas två stora bilar och en stor traktor inna bilen var på vägbanan igen. Detta tog sin lilla tid så vi ringde Borgholm och sa att vi inte skulle komma och bestämde oss för att åka hem och ta det lungt en stund istället. Men icke, pappa tyckte att vi visst borde dra ner och ha kul så vi fick skjuts ner till Borgholm och sen dansade vi natten lång på Harry´s! Det blev en mycket trevlig kväll! A klarade sig bra också!

Igår blev det ännu en julafton tillsammans med mamma :) Började med att vi kom dit efter en något stressig mellandagsrea, där jag bara hittade ett enda plagg (!). Brukar alltid hitta massor med snygga kläder, men inte i år. Men men, det känns inte som om det är hela världen! Kom i alla fall hem till mor där halva huset gick på halvfart, eftersom det hade gått någon säkring i elskåpet, så vi fick gå in till grannen och laga maten. Tack grannarna! Sedan blev det julbord för tredje dagen i rad, men det var gott i alla fall. Både Jansson, köttbullar, prinskorv, lax och allt det där andra goda!

Efter maten blev det en powernap och sedan julklappsutdelning. Kanonbra presenter - bästa månste ha varit PS2 med både SingStar och Guitar Hero! My mother is the best! <3

Idag har vi mest tagit det lungt, var inne en sväng till i stan. Drog till IKEA och gick runt och strosade, lillayster och jag. Pappa och lillebror är på fotbollscup i Nybro, och ingen vet riktigt när de kommer hem. Om de går till final kommer de inte hem förrens midnatt eller något :D

Funderar på att gå och läsa en av de böcker som jag fick i julklapp, innan det är dags för Körslaget.

So long katten!

OverandOut

Kommentarer
Postat av: A

de blev en helt otippad kväll! men den slutade ju bra tillslut:) jag är oerhört tacksam för all hjälp! <3

2008-12-28 @ 20:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0