The End of 2008

Så har ännu ett år passerat i våra liv och man har redan blivit ett år äldre och ett år visare.
Tänkte att jag skulle göra en liten vacker flashback om vad som hände mitt 2008.

Början av året hände inte så där vansinnigt mycket. Jag pluggade upp betyget på Komvux samtidigt som jag jobbade extra både som vårdbiträde, lärarvikarie och lokalvårdare. Började faktiskt rejält tröttna på skolan och alla böcker, dock fanns det vissa klasser som lockade mer än andra. Läste bla medicinsk grundkurs, matte och fysik, där den förstnämnda var den absolut roligaste! När vi sjungit Den blomstertid nu kommer och skolan var slut stod jag redo att jobba hela sommaren lång. Då jag hade lovat, för att minimera mitt dåliga samvete att jag bytt ålderdomshem, att hoppa in och jobba även på det gamla stod jag tämligen med jobb upp över öronen hela sommaren. Hade dock en fantastiskt rolig sommar tillsammans med mina arbetskamrater.

Dock får inte mina vänner utanför jobbet glömmas; A, E, E-L, J, A och alla de andra som förgyllde min sommar tillsammans med mig på Pubben i Borgholm. Det hade redan varit en av de skönaste sommrarna på länge, vilken senare skulle bli ännu bättre. Efter att jag packat ihop bussarongerna och tackat för mig den sommaren återstod två veckor "sommarlov" innan lärlingspraktiken på Folktandvården i Borgholm skulle börja. Hade först tänkt mig att de två veckorna skulle bli lugna och sköna så jag kunde vila upp mig innan den stundande pratiken, men detta fick en ganska kasig vändning då jag bestämde mig för att följa med Ostindifararen Götheborg och segla en vecka. Mer om mitt äventyr där kan du läsa här; http://kallamighanna.blogg.se/2008/august/ostindiefararen-gotheborg.html. Efter själva resan blev det ett litet besök i Ystad där Götheborg skulle lägga till veckan efter jag mönstrat av. I september blev det även Hönsafesten i Göteborg, dit jag och E bilade. Underbar fest som skulle bli början på något som kan bli mycket bra! Träffade L under min fantastiska resa ombord också och som jag fortsatt att träffa sedan dess. :) Min praktik på Folktandvården började också i september, och jag kommer att vara kvar där tills sista januari. Kalasjobb det!

Under året som gått har jag också hunnit med följande; 
- Drog iväg en helg till Paris i april tillsammans med syster och moster, underbar resa! 
- Ett mycket trevligt sexparty hos min väninna E
- En kalastrevlig 20-årsfest
- 4 fantastiska stundenter
- En snabbsväng till Öland Roots
 och
-Rix FM Festival i Kalmar. 
Jobbade även nästan hela sommaren på det ålderdomshem jag sökt som första val och fått!


Sammanfattningsvis kan jag bara säga att året varit överlag bra, har varit med om så mycket fantastiska saker.
Fick ett sms här nyss av A; Gott nytt år! Hoppas 2009 blir ett av dina bästa år!

Jag kan inte mer än instämma. Jag hoppas och tror att 2009 kommer att bli ett mycket bra år.
2009 ska välkomnas med glädje och tillförsikt!

å, jag vill ta tillfället i akt, med kalasklänningen på och champangeglaset i handen, att önska alla mina vänner, min familj, han, alla andra jag känner och alla de jag inte känner;

Ett Gott Nytt År 2009!

OverandOut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0