<3

Alla Hjärtans Dag. I år mer känt som alla hjärtans jävla skitdag. För mig. Men, jag gillar kärleken och jag tror på den. Och det därför som jag vill bjuda på dessa citat/ordspråk/fina saker som är sagda om kärlek. För de stämmer så bra!

Den här dagen är till alla de som betyder det där lilla extra för mig. <3

Ve den som inte under de första ögonblicken av en kärleksförbindelse tror att den skall vara för evigt.
Benjamin Constant

Det enda vi aldrig får nog av är kärleken. Och det enda vi aldrig ger nog av är kärleken.
Henry Miller

Det är kärleken som sätter solen och de andra stjärnorna i rörelse.
Dante Alighieri

Kärlek vid första ögonkastet är den mest utbredda ögonsjukdomen.
Gino Cervi

Den kärlek som har uppstått plötsligt tar den längsta tiden att bota.
Jean de la Bruyere

Kärleken är delad egoism.
Madame de Stael

Kärleken är sin egen plågoande.
Frank Harris

Kärlekens dörr är svår att öppna och svår att stänga.
Kinesiskt ordspråk

Kärlek är den märkliga förvirring som drabbar en person på grund av en annan person.
Theodore Reik

Kärlek är en sjukdom som inte kan döljas. Ett ord, ett ögonkast, ja till och med tystnaden förråder den.
Pierre Abélard

Kärlek är ett försök att förvandla ett stycke drömvärld till verklighet.
Theodore Reik

Kärlek är vänskap som har fattat eld. Den är tyst förståelse, ömsesidiga förtroenden, att dela och förlåta. Den är lojalitet i medgång och i motgång. Den nöjer sig med det som inte är perfekt och tillåter mänsklig svaghet.
Ann Landers

Man älskar bara sin egen kärlek och springer hela livet efter denna illusion.
Jean Anouilh

Män vill alltid vara kvinnans första kärlek - kvinnor tycker om att vara mannens sista romans.
Oscar Wilde

När kärlek inte är galenskap är den inte kärlek.
Pedro Calderòn


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och vad häånde med Betner our mään.. ?

2008-02-14 @ 22:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0