Lay Your Love On Me

Sitter och läser om Schlagerfestivalen på Aftonbladets hemsida. Hittar en krönikör som ställer sig själv och hela svenska folket frågan; Varför är alla så kära i Björn?

Och jag erkänner att jag också är. Idolkär liksom. Den enda anledningen till att jag slåss om fjärrkontrollen och slaviskt sitter och kollar på kanal ett på lördagkvällarna är för att han är med. Det är han (faktiskt, utan att låta som om jag följer melodifesivalen två månader innan och två månader efter själva deltävlingarna och finalen, för det gör jag inte) som lyfter hela showen. För allvarligt talat, det har inte varit med speciell många bra låtar i år. Vi bestämde oss med en gång att leta upp Björns kärlekssång, för vi trodde att den skulle komma ut på Youtube. men ack ner. Nu har jag dock hittat den på SVTs hemsida: http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=79650&a=1065918&lid=senasteNytt_979119&lpos=rubrik_1065918

Vad skulle jag göra utan charmtrollet självt? :)

I första omgången var jag sjukt sugen på att se The Poodles, men jag tyckte inte att de nådde upp. De två låtar som jag tykcte bäst om var Amy Diamond (hör och häpna, jag som egentligen inte tycker att en 16-åring ska sjunga om "äkta" kärlek och speciellt inte när hon började redan som tolvåring) och Face-84 med Alla gamla X. Det var ju en sådan otippad låt, men jag tycker verkligen inte att den förtjände sista plats. Därför tänker jag faktiskt ge er låten, en gång till: http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=79650&a=1065918&lid=senasteNytt_979119&lpos=rubrik_1065918 Andra omgången såg jag mest på Björn, och missade de två låtar som jag var mest sugen på att se; Ola och Androla. Ola för att han är snygg och Andola för att se om Carola lyckades. Men det gjorde hon ju inte. haha.

Den tredje deltävlingen såg tillsammans med vännerna A,L,S och J hemma hos A. Mycket trevlig tillställning med pizza/gyros- och kycklingtallrik samt grekisk sallad, innan det blev lite SingStar och sedan melodifestivalen. A är ju den största melodifestivalälskaren av oss alla, medan vi andra nog mest sugna på att se Björn. Festivalen startade bra, ett jippo över Carola, det kommer bli ramaskri 1 imorgondagens tidningar. Sedan fortsatte det bra med BWO och Frida. Mycket glad över att de två gick vidare till finalen. Sedan följde ett antal kommentarer om kvällens stylist, då inte av oss var speciellt förtjusta i några scenkläder. Vi gillade inte heller Martin i BWO:s byxor. När det väl var dags för CocaCarola eller vad de nu hette (Caracola) satt S och jag mest och hoppades på att kameran skulle råka filma alldeles för lågt, och vips hade vi haft kvällen andra ramaskri. Blev sjuk besviken när Thérése Anderssons låt inte bröt ut i en underbar rocklåt, utan bara blev en mesig blandning av Evanescenes, Within Temptation, Carola och Sonja Aldén. Det som började så bra..

Fjärde deltävlingen kommer att hållas i Karlskrona och jag ser fram emot att se många artister; Niklas Strömstedt, Nordman och Charlotte Perelli. Sist hon var med gick det ju bra för Sverige :D. Hoppas bara att de håller måttet! Sedan kan jag nästan gissa mig att att Linda Bentzings och Sibels låtar kommer bli radioplågor, så de får allt vara bra. Är även mycket, ja nästan jävligt sugen på att se hur det går för Fronda, som tillsammans med Björn Gustafsson kommer att se till att jag sitter bänkad även nästa vecka.

Gjorde precis ett test på SVT:s hemsida; Vilken schlager är du? och efter att svarat så trovärdigt som det bara gick fick jag svaret:
  Du är Cara Mia - en het, modern sak  
Sant. det där om het alltså.

Det här blev ett helt inlägg om bara Melodifestivalen. Helt okej.

Jag gillar Björn Gustafsson.
Sen får alla emos säga vad de vill.
(incident på bilddagboken.se)

image21


Sweet dreams folket.

OverandOut

Kommentarer
Postat av: Madde*

Han e skit grym ju.. hehe en liten gullig typ! Vi ska träffas när du kan slita dig från dina studier o komma till mig.. Massans pussar till sig!

2008-02-26 @ 23:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0