Desirable

I fredags var det kalas för Madde som fyllde 20 igår. Först var det dags för skola, sen lite stan, lunch med E,S och M på Borggrillen och sedan gick vi hem till E och drack kaffe, funderade på kläder för kvällen och skvallrade. Sen skulle E jobba och jag gick upp till mamma för att se om hon behövde någon hjälp med sina arbetsuppgifter. Hade dock tur (?) för hon var klar så vi pratade lite och sen skjutsade hon mig till Madde. Satt där och pratade med min lilla tjej innan det var dags att göra sig iordning och sedan åka till Amie, där Madde och Amie stod för maten och jag stod för att underhålla Meia. Sicken lite söt tjeja. Mysunge :) Sedan kom Maddes bror och vi åt jättegod mat innan det var dags för lite öl medan vi tittade på Lets Dance. När det bara vara utröstningen kvar bestämde vi oss för att gå till Harry´s. Träffade några vänner som jag kände att jag var tvungen att samtala med, sen blev det bowling och mer öl att dricka. KilKenny rocks! :P

Vid tvåtiden var det dags att åka hem, mamma kom och hämtade mig. Somnade nästan med en gång när jag kom hem och vaknade på lördagen och var jättehes. Har ingen aning vad det kom ifrån, men jobbigt var det. Nu, en och en halv dag senare börjar det gå över och jag låter som normalt igen. Kroppen spelar en små spratt ibland.

Lördagen fortsatte med att jag agerade hemmafru (igen, borde kanske skriva det på mitt visitkort?) och hjälpte farmor och farfar med allmänt fix i deras lilla boning. Sedan gick vi hem, käkade och spenderade resterande delen av kvällen med att ta det lungt.  Idag har jag inte heller gjort speciellt många knop, jag pluggade lite matte, men sen blev det inte mycket mer. Skjutsade lillasyster till Kalmar, hon ska ju till skolan imorgon.

Själv har jag ju alltid måndagar och tisdagar ledigt från lärarledda lektioner i alla fall. Så två dagar hemma kommer resultera i mycket plugg, speciellt medicinplugg, och lite annat pyssel. Så dagarna blir nog innehållsrika, hoppas jag i alla fall. Möte imorgon igen, ska bli väldigt intressant.

Nu sitter jag här i alla fall, borde gå och lägga mig, men vill ju se slutet på Bröllopsfixaren. Finns det möjligtvis en Matthew McConaughey till mig någonstans?
..But I do know the curves of your face. And I know every fleck of gold in your eyes...


Aja, filmen är slut och det är nog läggdags nu. Kanske ska ta och läsa ut Läckbergs Tyskungen nu?

OverandOut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0