Hormonfree treats

Efter två timmar kom jag äntligen in. Länge leve sena/tidiga timmar! Höll på att ge upp där ett tag, men skam den som ger sig! Detta inlägg är därför skrivet om den 9/10. Detta inlägg är speciellt till alla mina trogna läsare som saknade något nytt att läsa, so enjoy!

Dagen började med en försovning, vilket resulterade i att jag kom iväg försent till E och var där en halvtimme senare än planerat. Men när jag kom möttes jag av en mycket glad liten tjej, M och sen av en glad E. Tycker fortfarande att det är tråkigt att du slutat läsa med mig, men det är ju skönt att vi träffas i alla fall :). Hursomhelst, E bjöd på kaffe (egenkomponerad ritual - både Eoch jag är kaffenarkomaner) och jag uppdaterade henne om min nuvarande livssituation, innan hon uppdaterade mig om hennes. Efter två koppar kaffe och två munnar som gått i ett var det dags för mig att bege mig till skolan (lagom tröttsamt) för att börja den mest spännande kursen den här terminen - Medicinsk grundkurs. Jättespännande lektion, ångrar inte valet över huvudtaget. 
          Efter en lagom introduktion för att komma tillbaka till skolan, tre timmar, åkte jag vidare till M och mitt lilla glädjeämne A. Idag var hon i och för sig ganska mammig, men ibland dög även jag :)

Efter en stund hemma hos familjen G/K åkte tre glada tjejer till A på Tupperwareparty. Eftersom detta var det första Tupperwarepartyt jag var på kan man väl säga att jag förlorade min Tupperwareoskuld. Det finns ju så mycket som man kan tänka sig att köpa för framtida bruk, men tyvärr satte sig ekonomin på tvären. Annars var det en jättetrevlig stund, med trevliga människor, hundar och ödlor. Tack för den jättegoda fruktsalladen A!

Imorgon har jag ännu en ledig dag, innan upprop och skola på riktigt igen. Så imorron blir en riktigt hemmafrudag;

- Tvätta
- Elda
- Städa av
- Utfodring av familj

Måste även försöka få tag på en Kemi B bok och en Medicinsk grundkursbok. Någon som har någon av dessa?

Funderar på om jag ska ta denna blogg ett steg längre och börja lägga in länkar till mina favoritklipp på YouTube och berätta för världen vilken låt som varit min under dagen, båda alternativen med en tillhörande kommentar. Ni kanske inte alltid både kan få kakan och äta den, men idag känner jag mig generös.

Dagens YouTubeklipp måste vara ett av min nya favoritartist/ståuppkomiker Magnus Betnér, bara för att det är han: http://www.youtube.com/watch?v=XWTAq31P-l4

Dagens låt måste vara Run To The Water - Live. Denna låt har spelat sönder mina högtalare i bilen idag och vissa delar av texten passar ganska bra in på hur jag känner just nu. Sen är musiken bara helt underbar och därför får den dagens guldplacering.

Detta har varit en bättre dag.


Har hört att detta är en snygg bild på mig, vad säger du?

OverandOut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0