Sore throat

Vaknade med ett ryck vid tio och var klarvaken. En aning märkligt, brukar inte vakna bara sådär, oftast får jag tvinga upp mig ur sängen med det ena skällsorden efter det andra och sen går jag upp och får stressa som en galning för att hinna med allt jag ska. Stressa ner och gå och lägga sig tidigare kanske? Om det ändå vore så lätt..

Idag är det Lååååångfredagen, det dagen då Jesus korsfästes. ( Ja prällen, jag lyssnade faktiskt haha). Så jag ska till kyrkan, klädd i svart från topp till tå, och sjunga lite om en timme ungefär. Sen ska jag plocka på mig hemmafrurollen igen, här måste det dammsugas! Sen får jag väl se vad jag hittar på, men om jag bara tar mig i kragen har jag fullt upp.

Ska se om det blir någon utgång här nu någon dag, Kalmaret kanske har något kul att bjuda på? Aja, det är sånt som märks, trots att jag inte känner mig tiptop, har ont i halsen (inte bra när man ska sjunga!)

Nähä, ska väl ta och äta någonting, så att jag inte kommer till kyrkan med en matkoma. 12.15 var det nog, då försöker jag vara där då. Jag har en förmåga att nästan alltid komma sent till kyrkan, jag som nästan alltid är lite tidigare än vad jag behöver.  Vet inte vad det beror på.. hmm.

Den här låten, Curly Sue med Takida, är en av mina favoritsånger just nu och jag vill gärna "ge" den till alla de som betyder det där lilla extra för mig, familjen och mina speciella vänner; M, S, A, J och L.


 

OverandOut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0