Matlådor

Idag har jag stått och gjort matlådor som räcker ända till nästa vecka om jag inte ger bort någon till mamma. Pratade nyss med E på msn om dagen och vi kom enade fram till att det är gutt med matlådor och att dessa fantastiska små livsförlängade plastlådor med mat är sjukt underskattade.

Hur många är det inte som varje dag går ut på sin lunch och äter mat på restaurang - bara för att? Nu menar jag inte att det inte är trevligt att gå ut och käka med sina arbetskamrater eller klienter ibland - men varje dag, varje arbetsdag året om? Och de som går till samma ställen jämt? Man får ju hoppas att de verkligen har god och varierande mat på just det stället. Enligt min uppfattning (som iochförsig här idag är ganska ironisk och överdriven bara för att bevisa min poäng) är/har de som äter ute varje dag alldeles för dåliga kunskaper i matlagning/ dålig fantasi och/eller alldeles för bra betalt.

Jag är ett big fan av matlådor för att;

1. Det är roligt att själv ha gjort sin mat
2. Man kan utan problem göra matlådor av rester
3. Det är billigare (!!!)
4. Man kan variera sina matlådor precis hur man vill - eller helt och hållet låta bli om man nu vill äta spagetti och köttbullar fyra dagar i sträck.
5. Matlådor kan oftast frysas utan några som helst problem
6. När man väl gör matlådor ( om man gör som jag, hemmafrun) kan man göra många likadana och sedan äta dem enligt punkt 4, eller frysa dem enligt punkt 5.
7. Går att ha med nästan överallt. Du bör INTE ta en hemmagjord matlåda till restaurang! Det är oftast också bra om det finns en mikrovågsugn dit du tar din matlåda, speciellt om du fryst den. Har du gjort en sallad till lunch går det däremot alldeles utmärkt att ta med den även där det inte finns en mikro. Men fortfarande - restauranger är big no nos!

Kommer du på fler positiva saker om matlådor, hojta till!

(Nu är inte detta menat som någon kritik mot de som alltid äter ute - jag vill bara hissa matlådan - helt enkelt höja den till skyarna!)

Imorgon är det utbildning hela dagen, så då blir det ingen matlåda. Men på onsdag blir det nog lax :)

OverandOut


 


Kommentarer
Postat av: Emmalizaliz.

Din uppfattning är helt rätt, jag skulle aldrig gör amatlådor men så jag ingen som helst aning om vad jag gör i köket heller:p puss!

2008-09-09 @ 10:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0