Vad ska jag göra nu då?

I tre veckor har den varit mitt liv. Mitt allt. Det som jag lagt ner större delen av dygnets 24 timmar (ja, jag har även drömt :)) att tänka på, minnas och sakna. Hon. Båten. The Friendship. Götheborg.

Igår var det Hönsafest i Göteborg för alla som seglat med Götheborg under sommaren. E och jag bilade till GBG efter att jag varit på utbildning hela dagen i O-hamn. Åkte ifrån O-hamn runt 14 tiden och anlände till vår destination runt 19tiden. Bytte om och gjorde oss iordning snabbt som tusan för att kunna åka iväg till vår Hönsafest. Väl framkommna till Eriksberghallen klev vi på, hälsade på alla vi känner och tog för oss av mingeltallriken och välkomstdrinken. Minglade runt lite tills kalaset satte i gång ordentligt, dansade tills vi hade så ont i fötterna att vi knappt kunde stå upp. Runt tvåtiden på morgonen begav vi oss tillsammans med R och M till Exet, en nattklubb på Avenyn, där vi stannade ungefär en timme innan vi bestämde oss för att åka hem och sova.

Dagen idag har bestått av att köra och åka bil.

Grejen är nu denna. Vad ska jag göra nu? Götheborg har varit så viktig för mig de tre senaste veckorna - och nu är det typ slut. Någon arbetshelg är kvar, men sen? Jag vill absolut segla med henne igen, men vet inte riktigt om jag klarar av att segla med på någon etapp mot Kina. Om det ens blir en resa. Det vet jag ju faktiskt inte än. Det är väl sådant som märks. Hoppas bara att jag nu kan hålla kontakten med de vänner från båten som jag vill hålla kontakten med.

Det är helt klart något speciellt med det där fatyget och alla människor ombord henne. Det går inte att skylla på för mycket havsluft. Det var helt enkelt ett av mitt livs bästa val.

________________________________________________


Imorgon blir det stan med J, L och förhoppningsvis A. Fika och handla present till J:s kille. Hoppas även att jag verkligen fick ditt rätta nummer, så vi kan höras.. :)

Ska ta och sova nu. Klockan är ju mycket nu.

(Ja, jag vet, jag har övergett de engelska rubrikerna. Kommer säkert att komma tillbaka till dem, men när det ibland tar längre tid att komma på en rubrik än det tar att skriva inlägget - nja.)

OverandOut

Kommentarer
Postat av: Emmaliz

Låter som att det var kul i Gbg iaf:D:D Jag ringer i e.m. Puss!

2008-09-07 @ 11:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0