SSK på HiK del II / hittat en ny blogg!

Inne på tredje veckan på högskolan nu och det är först nu som jag börjar komma in i tänket och tempot. Just nu läser vi 22,5 hp Omvårdnad; vilket innebär flum flum flum.
Tack och lov är det inte bara jag som tycker det!
Det var en ren befrielse att få sitta och lyssna på olika lagar inom sjukvården i tre timmar idag :)
Äntligen något konkret!

Imorgon ska vi ses i stan vid lunchtid, men jag ska in lite tidigare och börja med studieuppgift 2 så att jag slipper känna mig stressad över den :)
Ambitiös? jajjemen.

Har ju tom gjort en matlåda tills imorgon. Och på tal om matlådor. Idag gick jag upp vid sju för att göra en! :P

Ska försöka att hitta tid att träffa mina vänner också. Har både J, E och M jag vill träffa snart. Men har väl mer tid när jag kommit in mer i skolan. Saknar mina vänner ju!

__________________________________________________________________

Har hittat en mycket trevlig bloggare här! Eco chic skriver om att vara tredigt miljömedveten och skriver mycket bra saker om ekologiska varor och andra grejer.
http://ecochic.blogg.se/index.html

_._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._.

Han är väldigt noga med att försöka vara så ekologisk som möjligt och jag tycker absolut att det är en bra sak! Mitt problem är bara att jag  är högskolestudent och att jag inte har de ekonomiska förutsättningarna att handla ekologiskt varje gång jag handlar, utan tyvärr blir det att man handlar efter plånboken.

Jag vet att om fler handlar ekologiskt kan man kanske sänka priserna något, men just nu är det svårt när man lever på studiebidraget. Jag vet också att jag än så länge bor hemma, vilket gör det ännu svårare att få ekonomin att gå ihop när jag flyttar sedan. Men jag försöker spara på naturen i alla fall. Jag försöker göra matlådor istället för att köpa snabbmat som både genererar för stora kostnader för mig och extra skräp som, även fast jag källsorterar, kanske bara hamnar i en stor container tillsist ändå.

Nu vet jag att skolan jag går på har ett mycket bra sätt att sköta sin källsortering! Eloge till HiK!

Och jag ska köpa mig ett busskort för att kunna åka kollektivt så mycket som möjligt. Tyvärr är det svårt när man bor på "landet" som jag gör och inte har bra bussförbindelser. Och tyvärr finns det inte någon att samåka med så det passar mina tider (+- någon timme).

Men för att väga upp det bilkörande jag faktiskt mer eller mindre är tvungen till, så källsorterar vi noga, vi har en kompost och jag försöker verkligen tänka på att "tänka grönt".

För jag vill att mina barn ska ha en värld att leva i!

Tack för mig.

OverandOut


Kommentarer
Postat av: eco chic

Bra tänkt av dig :)

2009-09-15 @ 16:11:54
URL: http://ecochic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0