SSK på HiK del IV / gastroskopi

Suttit i skolan sedan 11 typ och gått igenom studieuppgift 3 och hur vi ska göra ett bra seminarie runt det imorgon. Nu ska jag till papps, skriva ut lite viktiga papper och plugga till tentan på fredag. Nu börjar nog ångesten krypa på lite, men jag tror att jag ska klara det bra. Det känns så nu!

Började morgonen med att sova ut fram till kvart i nio. Eftersom jag skulle in till sjukhuset och göra en gastroskopi vid tio fick jag inte äta något sex timmar innan och insåg då, eftersom jag inte klarar mig utan frukost, att det ar bäst att sova så länge som möjligt. Lillasyster hängde med till sjukhuset och satt i väntrummet medan jag fick träffa världens bästa doktor! Dr Kjellén var mycket sympatiskt och trevlig, precis så där som man vill att en doktor ska vara. Visade att han brydde sin om patienten och inte bara om att sätta rekordet för flest patienter den dagen. Dr Kjellén är min nya favoritdoktor! Att han sen körde ner i slang ändå ner till tolvfingertarmen på mig hade han inte behövt - han var ju så rar innan dess! Men, jag har sett allt ifrån min tunga ner till tolvfingertarmen, spydde galla över det stackars uskan som hjälpte mig och fått veta att jag är frisk frisk frisk och att det inte finns ett enda fel i magen på mig! Tusen tack till både uskan (som jag tyvärr glömt namnet på) och till Dr Kjellén som tog så väl hand om mig! Behöver jag göra en gastroskopi till vill jag ha er igen!

Men det var ganska obehagligt och inget jag vill göra på måndag igen..

Glömde ju att fråga om jag får dricka kaffe igen, skit också! :P


OverandOut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0