Äggröran 2010

För att rensa huvudet från allt som har med farmakologi och läkemedelsberäkningar nu tänkte jag äntligen gör ett inlägg om årets äggröra.



För er som inte vet vad Äggröran är, så är det som en påskfestival hemma i min by med lokala utställare, matdistributörer, konstnärer och musiker. Festivalen äger rum på påskafton. I år var det andra året som vi hade anordnat denna festival och det blev en lika stor succé som förra året! Första året hade vi räknat med att det skulle komma ca 1500-2000 personer, men vi tror att siffran landade på mellan 5000 och 7000 besökare förra året. I år var vi inte sämre och vi tror att det kom ca 5000 besökare!

Min roll i denna röra har varit att vara "äggledare" för Chicken Maniacs å de Nykläckta, främst för Chicken Maniacs. I år var vi ett tiotal musikaliska och glada ungdomar från vår by som var med i Chicken (ja, vi slänger oss med det :P). Efter ca två månaders tajta förberedelser med många övningar hemma i vardagsrummet hos M närmade sig påskafton med stormsteg. Långfredagen var det genrep, med både ljud och lju, i kyrkan där vi skulle hålla till på påskafton och jag fick beskedet att en av tjejerna åkt på en sådan j*vla förkylning att hon inte kunde vara med. Jag tog över en av de sånger som hon skulle sjunga, Ted Gärdestads "För kärlekens skull" och tränade två gånger på det och tänkte sedan "Det får gå som det går."

Och det gick ju helt Kanon! Lite teknikproblem i början, men det rättade till sig och det blev minst lika bra som förra året!

Stora bilden: Jag :)
Övre lilla bilden: Genrep långfredagen
Nedre lilla bilden: Finalen för Chicken Maniacs 2010


Efter vårt uppträdande i kyrkan var det dags för mig att stalja om mig och bli... japp.. påskhare! Fantastiskt varmt i dräkten, men fantastiskt kul!

Lyckades faktiskt bara skrämma ett barn... :S

Kanin/påskhare och "kycklingar"

När jag hade varit påskhare klart för dagen var det dags att svida om igen och tillbaka till det normala utseendet, för nu skulle det upp till kyrkan igen och sjungas. Och jag, jag skryter gärna lite om det - för jag hade det underbara tillfället att sjunga med Janne Schaffer! Det gick fantastiskt bra det också, och det var väldigt roligt att få sjunga med en sådan världsartist!

M, Jag och syster sjunger Himlen är oskyldigt blå tillsammans med Janne Schaffer.

(Pssst! Vi finns på youtube!!!!)

Oj, nu har klockan verkligen ramlat iväg! Tack och god natt!
Imorgon är det tenta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0