Dödsfyran

Ikväll börjar dödsfyran och jag ska ärligt säga att jag inte är jättepepp just nu på det. Har sovit 13 timmar inatt, alldeles lagom när man ska vara uppe hela natten, men jag vaknade redan vid 11.30, så jag kommer ju vara trött igen lagom till det är dags att börja jobba. Ska ta det lungt, slöa framför tvn och försöka göra av med så lite energi som möjligt. Skulle egentligen behöva städa här, men dammsugaren har gått sönder och mina handymen (pappa och lillebror) har inte varit har och tittat på den än. Och jag fick ABSOLUT INTE skaffa en ny dammsugare innan de hade tittat på den. haha! Så jag får nöja mig med att diska och vika tvätt idag. Sen blir det Sex and the City maraton och chill på soffan.

Jag var ju sjukvårdare på Kalmar Triathlon i lördags, så nu är jag lite sugen på att göra ett minitriathlon själv nästa år. Simningen (300 m) och cyklingen (2 mil) känns inte jättejobbigt, det är ju 12 längder i bassängen och fram och tillbaka till jobbet två gånger, men löpningen på 5 km känns ju som ett dödsstraff. Jag är skitdålig på att springa! Men det vore kul och se om man kan träna upp sig så pass att man kan genomföra det. Det får nog bli mitt mission 2011! På tal om Kalmar Triathlon - gud så kul det var att vara med där! Tack och lov hände inga allvarliga saker, men det var intressant och lärorikt att få vara med och praktisera lite akutsjukvård i fält. Jag läser ju till sjuksköterska och funderar ju lite på att bli ambulanssjukvårdare. Kanonlång dag (6.45 - 22.15) som avslutades på det bästa sättet - O´learys i goda vänners lag (Jag och Elin - min äventyrskamrat!). Det var också Elin och jag som mönstrade på Ostindiefararen Götheborg för två år sen och hade vårt första äventyr tillsammans och fick våra första crewtröjor. Nu, i och med Kalmar Triathlon fick vi våra andra crewtröjor. Snart kan vi en hel samling! :)

Nu ska jag dra ner på stan, kolla in Kalmar stadsfest och äta glass tillsammans med äventyrarkompisen. Jisses så mycket kul vi hittar på ihop! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0