EKG-seminarie, Respirationssjukdomar, IKEA

Idag hade vi vårt EKG-seminarie. En takykardi redan när vi klev in i salen, då vi visste att vi skulle lottas fram och redovisa kompendiet. Det blev dock en aning värre innan när fröken sa att hon skulle vända sig bort från klassen, sätta på musik och sedan skulle en linjal skickas runt. När musiken stannade fick den som hade linjalen gå fram och redoviSa. Alltså som Hela Havet stormar. Så ni kan tänka er hur det såg ut när en hel klass med vuxna människor försökte bli av med linjalen för att inte beöva gå fram. haha! Jag och J satt och funderade på vilken musik fröken hade valt. Vi trodde att det var något obehagligt som Hajenintrot, men det gjorde hon inte. Hon valde några goda bitar av Winnerbäck bland annat! :) J och jag åkte på det enda EKGt som vi var osäkra på, men det gick jättebra och vi hade rätt! Lalala! Haha!

Efter lunch blev det föreläsning i tråksalen (med videolänk till distansarna så det är fördröjt till dem, så de hör inte och avbryter mitt i en mening och så känns allt bara upptuggat). Tre timmars föreläsning om några av respirationsorganens sjukdomar; astma, KOL och kronisk bronkit. Eller ja, den sistnämnda kommer imorgon. Har suttit ikväll och renskrivit anteckningar som jag hade missat, så jag har inte ens hunnit börja på respirationen än - det är hur mycket som helst att skriva! Men men, det blir en repetition för mig när jag ska renskriva det, så det blir nog bra! I månadsskiftet ska jag köpa de böcker vi behöver också, så jag har något att läsa i.

Efter skolan bar det av till IKEA med lillasyster och pappa. Har förmodligen (äntligen!!) hittat några gardiner som jag kan ha i vardagsrummet, så jag kan flytta in sovrumsgardinerna till sovrummet. Frågan är bara om man kan mixa mörklila med orange? Men det tror jag kan gå! Mörklila gardiner (som släpper igenom ljus), ljusgråa soffor och ek- och teakmöbler. Det kommer nog bli askalas! Och så piffar jag med kuddar och tyger! Hurra!

Nu ska jag försöka komma i säng innan 12 inatt, så det blir raka vägen till sängen nu, via duschen.

 
(Inte rätt böcker - men känslan är densamma!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0