Klinisk kurs, IKEA och föreläsningsanteckningar

Den kliniska kursen som ska varvas med medicinsk vetenskap har börjat nu. Imorgon ska det äntligen bli dags för lite praktik, ÄNTLIGEN ska vi får lära oss att ta ven- och kapillärprover! UPPSTÅTT HAR JESUS! HURRA! Det ska bli fantastiskt roligt att få prova på det! Så var det inte mycket att göra innan så är det det nu! Men, med trevligt sällskap går allt!

Efter föreläsningen idag blev det fika på Ekelund´s med kursarna, därefter IKEA med lillasyster. Jag har ju äntligen hittat de gardiner jag tror skulle bli snygga i vardagsrummet och de var jag och köpte ihop med en ny spegel och lite annat trevligt krimskrams som ska liva upp vardagsrummet a´la orientaliskt. Blir nog kanon det här. Vi hann även med att storhandla hem mat till mig och hitta en kalender till lillasyster - även om det var med andan i halsen. Vi var nere på stan lite sent och nästan alla butiker hann stänga innan vi kom dit. Tack och lov hade Åhléns fortfarande öppet - och en kalender som hon ville ha! Så vi blev alla glada och nöjda.

Nu ska det bli lite plock med de nya grejerna och sedan lite plugg innan kvällen nalkas. Ska se om jag orkar se fångarna på fortet ikväll, annars får det va. Finalen är väl inte förrens imorgon ändå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0