Putting my life on a hold.

Herrejissanes! Vilka två intensiva dagar det varit! Igår körde vi igång med en gång med allmän patologi och introduktion av FASS. Hujedamig, här sparar vi inte på krutet inte - Alleman ombord, ni som inte är med, synd för er! (Har jag inte redan skrivit om det här? Det känns så, men jag är för trött och att titta efter). Idag körde vi på lika bra, med tumörlära och cirkulationssjukdomar som hypertoni och ateroskleros (jag tränar i tysthet på uttalet, för varje gång jag ska säga det snubblar jag någonstans på mitten). 9-16, ett riktigt heltidsjobb! Har suttit här hemma nu dessa dagar och skrivit föreläsningsanteckningar som aldrig förr! Men nu kände jag att jag är trött och får fortsätta imorgon istället. Vi ska ju faktiskt bara gå halva dagen imorgon :)

Så just nu har jag satt livet lite på hold. Jag skulle både behöva städa och diska, men timmarna har inte räckt till än. Får se om jag hinner det på torsdag kanske. Jag tror jag hade något som kallades för familj också - ni vet; en mamma, en pappa, en syster och en bror? Får kanske ringa dem snart. Fast ärligt så träffade jag mamma och bror idag. Och pappa med för den delen! Så, då kanske det bara är syster kvar! haha!

När jag satt här ikväll hade jag fönstret öppet för att få in lite syre i lägenheten. Men, det blev inte mycket syre. Istället fick jag besök av en miljonstriljons äckliga småkryp! Det tänkte jag ju inte på innan jag öppnade fönstret, utan fick mig en rejäl chock när jag tittade upp i taket och såg dem. Hur fasen ska jag få ut de äckliga små helveterna nu då? Fick en i geting också, men den fick snabbt gå en plågsam död till mötes (Jag vet inte om den är helt död, men den ligger i hörnet och den skriker inte).

Nu ska jag försöka och sova en stund. Imorgon är det halvdag i skolan och utgång med gamla klasskamrater från gymnasiet!


Kommentarer
Postat av: Joos

Sv; Ja, räkna med mig! Det är vansinne att det ska få vara så! Tycker vi letar upp bhskaparen och kickar lite på honom/henne/det.



vad är det du utbildar dig till? Sköterska? :)

2010-08-18 @ 10:40:25
URL: http://prettygirlscankill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0