En snabb uppdatering

Imorgon har halva praktiken gått och det är dags för mittbedömningssamtal. Det har verkligen gått jättefort och jag har lärt mig massor, både om sjuksköterskeyrket i sig, men även mycket om mig själv som person. Känns fantastisk! Och inte nog med det, så är det fortfarande två och en halv vecka kvar den här terminen, fem nya veckor nästa termin och sedan ännu mer i termin 5 och 6! Jag kommer verkligen att få så mycket erfarenheter och ny kunskap! Pratade om det med min mamma ikväll. Två timmar satt vi och blurrade! Skönt att ventilera allt man tänker på med någon som förstår yrket och som förstår mig till punkt och pricka! Hon är så klok min mamma! <3

Sitter just nu och försöker skriva ihop något intressant och smart till examinationsuppgiften. Snart måste jag verkligen komma igång, den ska ju vara klar nästa vecka! Men det är så drygt just nu att jag inte kommer igång med den. Jag sitter bara och glor på skärmen och nästintill önskar att orden hoppar upp på fina rader utan att jag behöver göra något! Haha, det skulle varit något! Får se hur länge jag orkar ikväll, det är sista jobbdagen imorgon för den här veckan och sen åker jag hem till Kalmar igen. Ska roa mig hela helgen med att sova och slappa. I och för sig blir det lite jobb också, men det tar jag mellan vilopauserna! :)

Idag är det ju första december. Jag borde köpt en chokladkalender, men det blir väl inte av iår är jag rädd. Jag sparar mig till julmyset istället. Julstämningen har ju i och för sig redan börjar infinna sig, men det kan aldrig bli för mycket julstämning!

Nehe, nu ska jag försöka skriva några rader om MNA, sen blir det en dejt med kudden!


Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

Vad härligt att allt känns så bra och inspirerande! Mysigt med mammaprat på kvällen sådär, är hon sjuksyrra/läkare? Eftersom du skrev att det var skönt att ventilera sig med någon som förstår yrket menar jag?



Tack, vad gullig du är!

Ja det känns som att det kommer gå bra att kombinera, man får göra det bästa av situationen helt enkelt! :)

2010-12-01 @ 23:24:52
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

sv: kul att du såg sambandet med bullen där! haha, du kanske är den första tillochmed! (själv tyckte jag att jag var superlurig när jag hade det där smycket på mig innan vänner/familj visste om att jag var gravid... hehe! det är min typ av humor det!) :)



vad praktiskt med en mamma i samma branch, då har man ju alltid någon att fråga om man skulle undra över något!

2010-12-03 @ 12:09:25
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

sv: vi köpte någon träskiva på beijer, sen köpte vi ett par jättebilliga täcken på ikea (deras billigaste, men det behövdes två styckna då) och så häftade vi fast täckena på framsidan av träskivan. och sen häftade vi bara fast det vita tyget (också ikea) över täckena! tadaaa! :)

2010-12-03 @ 19:21:17
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0