Sista praktikveckan



Snart har fem veckor gått. Vad det har gått fort! Vad är fem veckor i ett helt liv? Ingenting, det är som en piss i oceanen. Men de här fem veckorna, jisses, jag har lärt mig så mycket, om yrket, sjukdomar och framför allt om mig själv. Hur jag funkar, hur jag tänker och vad jag måste jobba med. Så det har varit fem kalasbra veckor som förhoppningsvis kommer bli fem kalasbra veckor till efter jul och den hägrande tentan. Fast, trots att det är fantastiskt kul att vara på praktik, längtar jag till jullov och mys med familjen. Lite jäkla lugn och ro! :) Och, tro det eller ej, men jag längtar tillbaka till skolans lunk. Börja klockan nio, sluta fem, plugg och jobb därimellan. Och fikorna med tjejerna. Det längtar jag efter som bara den!

Längtar efter jul en hel massa nu! Jag har inte hunnit tröttna än, jag har knappt hunnit börja hitta min julro. När jag kommer hem från praktiken ska jag köpa min alldeles första egna julegran, klä den alldeles själv (om inte mina syskon kommer och hjälper till :P) och sen ha julmys hemma hos mig med mamma och syskonen den 22e. Mamma åker till norra Sverige över jul och vi ska fira med pappa. Sen blir det lite jobb i mellandagarna och en hel del plugg. Massor av plugg faktiskt. :)

Men det orkar jag inte tänka på nu, nu ska jag faktiskt gå och lägga mig strax :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0