Tjejmiddag

Efter att ha varit hemma hos J två gånger och nu hos A i helgen är det dags för mig att stå för inbjudningen.
Eftersom jag fortfarande bor hemma tyckte jag och J att det hade varit trevligt att göra tjejmiddagen till något speciellt och köra en mordgåta under kvällen. Vi skulle alltså ha ihjäl någon av oss under middagen och sedan ta reda på vem av oss som gjorde det - Cluedo med andra ord. Men till mitt problem. Satt och googlade på det idag och hittade några hemsidor med olika mordgåtor. Tyvärr, då jag är en snål smålänning (njaa.. :P), tycker jag att det är alldeles för dyrt att betala nästan 400 kronor för en mordgåta. Att de sen inte var anpassade efter hur många tjejer vi är (fem), så känns det tyvärr ännu mindre kul..
Ingen som har något tips på var man kan få ta på mordgåtor, som i så fall är billigare, eller som gjort någon egen/har bra fantasi och kan hjälpa mig att skriva en egen?

Annars får jag sätta mig framför Cluedo hemma och sno en story där. Och jag lovar, det blir inte Senap som dödar Doktor Swart med ljusstaken. Eller...? :)


Har varit och tittat på två lägenheter idag. Den ena tycker jag om bättre än den andra, men båda är okej. De har sina olika fördelar. Hoppas nu bara att jag får en av dem. Hoppas!

Hoppas er dag varit lika bra som min.
Saknar!!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0