Hurraj!

Har inte haft mycket tid att vara här på länge, och har tyävrr inte har någon större lust att skriva här heller, men tänkte idag eftersom jag hade lite tid över att jag kunde titta in.

Och vilken tur att jag gjorde det för vad glad jag blev när jag såg att Matilda, en av de bloggare som jag mer än gärna läser, hade svarat på ett av mina inlägg om sushi och kanske kommer göra ett inlägg om det. Jag är en obotlig (eller kanske inte nu längre) fegis just när det gäller sushi, så det kommer bli jättekul att se vad hon skriver om det. Jag kan väl tycka att det är lite konstigt egentligen, för jag gillar ju både fisk och ris (nu kanske jag gör bort mig bland alla sushiälskare...), men det är väl tanken med rå fisk som gör att jag backar. Men ofta ser jag att man använder lax till sushi, och det kan jag ju äta rå. Så jag ser fram emot ett inlägg om det Matilda! :)

Idag har vi haft föreläsning på förmiddagen, Cellbiologi 5. Känns bra att veta hur den intracellulära frisättningen av Ca2+ sker, det kan ju alltid vara en skoj sak att berätta på en fest eller så.. "När den G-proteinkopplade receptorn aktiveras kommer enzymet fosfolipas C att aktiveras och då..." Nja, kanske inte ett partytrick, men jag tycker att det är intressant. Och, tack högre makter, det är konkrekt. Ingen flum här inte. Det som är mest flummigt i så fall är när läraren säger att "det är bara så, går jag inte på det i detalj så förstör jag det bara för er". Det ni. Det är grejer det :)

Var på möte igår, hamnade på typ plats 23 av 31 på kommunlistan. Det tycker jag inte är illa pinkat för en trähund, eller för mig som kandiderar för första gången! Partikamraterna är glada att jag ställer upp och jag är glad så då är ju alla glada!

Nu tänkte jag sätta av till gymmet, därefter blir det att hämta bilen som fått sig en uppfräschning med en ny gasvajer bland annat. Lång historia det där med gasvajern, den får jag ta en annan dag, om intresset finns. Sen blir det lite onsdagsshopping med lillasyster och sedan hem för jobb och plugg. Nu måste jag sätta igång med handlingsprogrammet!

Just nu är han någonstans utanför Tyskland. Jag tycker faktiskt att han kan komma hem nu :)




Kommentarer
Postat av: Matilda

vad kul!!

tänkte skriva det idag, men det får nog bli imorgon istället! köpte sushi idag till lunch och fotade det.. för din skull. haha! imorrn blir det som sagt lektion! ;-)

kram!

2010-01-28 @ 20:17:22
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

Hanna! Jag har gjort ett sushi-inlägg till dig! :-)

Kram M

2010-01-29 @ 19:19:28
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0