Winnerbäck

Igår hade jag en superkväll! Gick av från jobbet igår morse klockan sju, cyklade hem i racerfart och försatte mig själv i sömn så fort det gick. Sov fram till 14.45 när raring ringde och väckte mig, blurrade med henne en stund och gick sen upp för att beskåda det astråkiga vädret. Gick ut på balkongen för känna hur ruggigt det var och kom snabbt fram till att det inte under några som helst omständigheter skulle gå att ha den klänningen jag tänkt ha (eller jo, det hade gått, om jag hade stått ut med att drabbas av hypotermi) :). Så det fick bli jeans och nya topen istället. Käkade och gjorde mig i ordning tills 16 snåret då Taxi Åkerby (aka pappa och lillebror) anlände och körde mig till Borgholm. Var framme halv fem ungefär, kollade läget och hängde med pappsen och brosan som skulle käka eftersom inte insläppet skulle börja förrens 17.00. Dock var det sådan kö på restaurangen att jag valde att gå bort och ställa mig i min Winnerbäckkö istället och vänta på insläppet. Väl inne tog jag en öl och träffade några bekanta som jag satt och samspråkade med medan Love Antell spelade (mycket bra!!). En kort paus, sedan tuffade Dundertåget in och gjorde oss glada med att berätta att de feta åren är förbi. Inte lika bra som Love Antell, men helt okej. Hittade min Madde i vimlet och tillsammans med henne och hennes karl lyssande vi på Ane Brun och hennes sköna låtar. Absolut bäst var True Colors, men det kan ju ha att göra med att det är den enda låt jag känner igen :). Träffade J också, stod och pratade en stund och sedan tappade vi bort varandra i vimlet. Laleh spelade också innan Winnerbäck tog plats på scen och körde gång sin två timmars konsert med Timglas. Madde och jag knölade och bökade med massor med människor för att få några bra bilder där vi stod :) Hela konserten med alla sköna låtar och mycket stämning avslutades med en publik som hoppade i takt till Jag får liksom ingen ordning.

Underbar, helt fantastisk och magisk kväll som det lätt var värt att vänta sex år på! Men nu har jag fått blodad tand och kommer försöka gå på fler konserter med Winnerbäck i fortsättningen. Han är bra på skiva, men magisk live!

Efter konserten skjutsade lillasyster in mig till stan och jag gick och la mig med en gång för att försöka ta tillbaka lite sömn. Det ville dock inte min kropp och skalle eftersom den tyckte att 07.00 var en lagom tid att vakna idag. haha! Så det blir en lugn kväll ikväll, med lite tvättstuga och så. Tänkte lägga upp några av de 357 (!!) bilder jag tog igår :)




 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0