100329

Känns som om jag varit offline sedan 1998. Har haft fullständigt fullt upp med föreläsningar att gå på, tentor att skriva och äggröror att jobba med. Hoppas nu att jag ska få lite mer tid över att hänga här. Har börjat få en lätt abstinens nu när jag inte kunnat skriva av mig här, utan det har istället gått ut över mamma och lillasyster. Förlåt! :)

Har i alla fall klarar av första delarna av den medicinska kursen ganska galant. Ja, det känns ju så i alla fall. Första tentan klarade jag, men ska skriva om en liten del, den sk bloddelen. Känns inte jobbigt alls, utan ser det som en möjlighet att lära mig ännu mer :) Hade ju i och för sig varit najs att klara den från början, men den lilla delen känns som om det kan kvitta. Aja, nej men ni förstår :)
Den andra tentan i kursen känns bra än så länge, kändes som om "mina frågor" kom. Det vara bara två frågor som jag inte svarade på och någon som jag gissade hejvilt på. Tror i och för sig att jag gissat rätt, vi hade ett tentaeftersnack på Ekelunds och vi verkar ha klarat tentan bra!

Nu läser vi farmakologi och läkemedelsberäkningar, har tenta om två veckor. Än så länge känns det bra. Ska läsa på skiten när jag kommer hem ikväll.

Först ska jag fika ihop med M nu, sedan iväg och köpa en klänning till Matilda som jag hittade :)

Nu fiiiika!

Tackförmig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0