Lycka!

Idag var jag inne på en loppis och skulle kika runt. Tänkte i mitt stilla sinne att det vore helfestligt om jag kunde hitta något ur Stig Lindbergs Bersåserie. Eftersom jag letat ett tag och inte hittat någonting så hyste jag inga stora förhoppningar om att hitta något.

Men döm då om min förvåning när jag hittade en skål. En Stig Lindberg-skål. En Stig Lindberg berså-skål. UPPSTÅTT HAR JESUS! Ni anar inte hur glad jag blev! Rusade fram och snappade åt mig den med en gång! Tyvärr var den lite sliten på bladen, inte så de var borta, men det syns att det är välanvänd. Prutade ner priset en sisådär 16%. Ringde runt till mor och vänner för att få råd i hur jag skulle göra; om jag skulle köpa den eller inte. Och de tyckte att jag borde köpa den eftersom jag ville ha den, även om det var lite sliten. Så, sagt och gjort. Jag är nu en sjukt stolt ägare av en Stig Lindberg Bersåskål. Har den bredvid mig nu, kikar på den och tycker nog att jag gjorde ett bra köp ändå. Jag tänker ha den i köket. Med vad jag ska ha i den vet jag inte. Det får vi se.

Jisses så glad jag blev!

 

Nu blir det lite plugg till, sedan sängen.
Nu kommer han alldeles alldeles snart hem!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill haaa dennnn skållllennnnn!!!!! haha lyckans ost!

2010-03-31 @ 22:40:11
Postat av: Matilda

grattis till köpet! och välkommen till familjen lindberg! ;-) hihi!

har flera såna skålar och i den ena har jag strösocker i köket! (den har trälock, så det är himla praktiskt!)

2010-03-31 @ 23:02:59
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

det tycker jag, den gör helt perfekta pizzabottnar nämligen! :-)



(förresten kommer du få ett paket på måndag!)

:-)

2010-04-09 @ 19:03:32
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0