Flyttkartonger.

Vid nyår flyttar även mor min in till stan. Så när jag var hemma igår och firade lillasyster på födelsedagen så passade jag på att ta med mig alla de grejer som jag vill spara. Tog även med mig hälften av vad som var kvar hos pappa, så det blev en hel del grejer. Resten hos pappa får jag ta en annan dag, men nu har lillebror (som nu för tiden bor i mitt gamla rum) lite mer plats för alla hans grejer. Och vad gör man med gamla blommor som man har sparat? Är det bara att slänga iväg eller? Jag blir lite ambivalent när det gäller sådana saker.. :)

Har nu ägnat någon timme åt att rensa och fixa med de grejer som jag tog med mig hemifrån. Lovade mig själv att jag inte skulle spara mer grejer än att det gick ner i en flyttkartong, så jag verkligen kunde göra en utrensning. Och det gick! Det blev knappt en flyttkartong. Härligt! Ska se om det inte finns mer jag kan kasta ner i den där flyttkartongen innan jag bär ner den i förrådet.

Har även hittat två billiga Expedithyllor (de svartbruna) från Ikea som jag ska hämta på måndag! 500 kronor för två sådana! Halleluja! Kommer blir skitbra att få in de i lägenheten så jag kan göra klart min studiehörna. Ska även få vårt gamla skrivbord från mor, så det kommer bli kanon!

Nu ska jag nog fortsätta att plocka lite, ska försöka städa lite också. Känns om det behövs nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0