Göteborg

Hemma från en galet bra helg i Götet. Nu ska det sista packas inför praktiken och jag ska kastas i säng. För imorgon bär det av till Växjö!

Några roliga saker som sagt under helgen;

  • På tåget mot Göteborg, tågvärdinnan, glad och profesionell;
    "Den person som ställt sin cykel i vagn 13, var vänlig kontakta personalen"
    30 sekunder senare, fortfarande lika glad och trevlig;
    "Kan den person som ställs sin cykel i vagn 13 vara vänlig och kontakta personalen"
    Ungefär en minut senare, nu inte lika happy och trevlig;
    "Om inte personen som ställt sin cykel i vagn 13 kontaktar personalen kommer cykeln att kastas av i Nybro"
    Efter att vi passerat Nybro;
    "If you know that you put your bike on the train, please contact the staff"

    Haha, så mycket för det hotet :)

  • Väl hemma i Kalmar igen. Jag är på väg hem på cykel och cyklar, som sig bör, på höger sida av gångvägen. Möter ett ungdomsgäng som tar upp hela banan, men när de ser mig delar på sig så jag kan cykla mellan dem. Jag, som faktiskt kan höger och vänster, vet inte riktigt var jag ska ta vägen, då jag och killen, som inte kan höger och vänster, missuppfattar varandra och jag måste bromsa in för att inte köra rakt in i pojkstackarn´.
    Killen, som inte kan höger och vänster, säger då;
    "Man cyklar på höger sida!"

    Eehh? Ja, jag vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0