Praktik för fulla muggar/Julpynt

 

Snart har det redan gått två veckor på praktiken! Herre! Det har verkligen gått snabbt! Nästan vecka är det dags för mittbedömningen och sen är det ju praktiskt taget slut. Och det är skitsynd eftersom jag trivs så bra, både med min handledare, de andra arbetskamraterna och med avdelningen i sig! Får göra massor varje dag, får mer och mer eget ansvar, vilket gör att jag lär mig mer och mer. Fortfarande finns det saker som jag är lite slarvig med, men jag känner att det kommer mer och mer. Inget slarv här inte!! :) Vill så gärna berätta allt jag fått göra, eftersom jag är så stolt över mig själv, men får ju tyvärr inte göra det pga tystnadsplikten. Världen är ju så liten att någon alltid kan förstå vem jag hjälpt, och det får jag ju inte avslöja. Men jag kan säga att jag håller på att bli one of hell nurse! :)

Imorgon åker jag tillbaka till Kalmar för helgen. Ska bli himla skönt att komma hem och sova i min egen säng ett par nätter. Kommer hem imorgon em, så det blir förmodligen en lugn hemmakväll med ett glas vin. På lördag blir det jobb (riktiga-pengar-jobb alltså) och förmodligen kör jag igång med julpyntandet då också. Blir det inget pyntande då, blir det på söndagen! För jag säger då det. Tur att det äntligen är första advent i helgen! ÄLSKAR att julpynta! Än så länge har jag inte så mycket julpynt till mitt egna lilla hem, men det lilla jag har ska upp upp upp! Får se om jag tar mig tid att baka lussebullar också, det måste jag ju göra till första advent! :)

Nu ska jag ta och krypa i säng, imorgon ringer klockan 05.15.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0