Praktik

Har nu varit i Växjö i fyra dagar för praktiken. I måndags hade vi ett informationsmöte där vi träffade våra handledare och alla andra på avdelningen vi skulle vara på, raring och jag. Efter en halvdag med mycket info och planeringssamtal gick jag hem till mitt tillfälliga boende i Växjö. Det är väl först nu som jag kommit tillrätta här, det var mycket strul innan allt var på plats och så här, med sängar, köksutrustning och internet. Men nu är det bara duschdraperi och TV vi väntar på. :)

Första dagen på avdelningen var kanon! Fick ta venprov (gick aaaaasbra!), sätta sondmat, ta blodtryck och puls och en injektioner. Jag fick också vara med på en LP, en lumbalpunktion. Så intressant och häftigt att få vara med! Andra dagen var det lite samma sak, fick ta blodtryck, puls och saturation och fick göra ett ankomstsamtal med en patient. Det gick också bra. Har hamnat på en så himla bra praktikplats och har en jättebra handledare! Är helt enkelt supernöjd!

Egentligen borde jag plugga, men det är mycket mysigare att sitta med spotifylistan Höstmys och kolla runt på internet. Ska dock stänga av den en kort stund nu, och se klart de sista 10 minuterna på dagens Grey´s avsnitt innan jag ska sätta mig och plugga lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0