19 september: Västkusten, valvaka

Sitter i en etta i Kållered och väntar på att tiden ska gå. J åkte till jobbet för 45 min sen, och mitt tåg går 11.28 härifrån. Även om jag är i Kållered, där allt är lika grått som en regnig novemberdag i Borgholm så inser jag än en gång varför det är hit jag vill flytta när jag är klar med utbildningen. På något sätt känner jag mig lika hel i Götet som jag gör hemma i byn på Öland. Är hemma på östkusten igen vid 16 tiden om tågen går som jag vill. Igår höll det på att gå och fanders, men det gick änså tillslut. 10 minuter sena till GÖteborg, men väntetiden innan tåget ut till Kållered gick var 20, så det gick ju vägen ändå.

Blir valvaka i kväll också i Borgholm, ska se om vi får styra en period till. Kandiderar irå också, och det vore kul att se hur många personröster jag får. En vore kul i alla fall. Men vi får se. Det är ju en speciell känsla att sitta där och prata, heja lite i smyg och sen gå hem med vinst i protokollet. Vi får se hur det blir, men spännande kommer det att bli i alla fall.




Feel like a million bucks!

Dagens sång. För ibland är det allt bra lustigt.
The Pretty Reckless – Nothing Left To Lose

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0