Injektioner

Andra dagen på KTC. Igår fick vi träna på att ta ven- och kapillärprover vilket gick väldigt bra! Igår blev det bara på låtsatsarmar, raring och jag hann aldrig att prova på varandra. Men idag blev det andra bullar. Först tre timmar träning på små kuddar, först träna att dra upp läkemedel i sprutan, byta kanyl och sedan injicera subkutant (under huden), intramuskulärt och så fick vi prova på insulinsprutor. När vi hade slutat jagade J ifatt oss och sa att de skulle prova att injicera på varandra, så jag och A hängde på för att kolla. Det slutade med att jag, A, J, G och S provade våra nya kunskapen på varandra och injicerade koksaltlösning för glatta livet! SÅ JÄKLA HÄFTIGT! Äntligen har man fått göra lite "riktiga" sjuksköterskegejer! Härligt, härligt, härligt!

Lunch sedan på Akademikrogen och nu sitter jag och fördriver tiden på biblioteket. Ska ta mig hemåt nu, ringa bovärden och sedan fixa med lite städ.

Ska försöka att kurera min förkylning också. Jag får ju inte bli sämre nu bara!

Tackochhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0