21 december

Min stora kärlek visas på tv. Min stora kärlek är en pärla och hjälper mig att diska :)

Idag har nog varit den första jullovsdagen som jag inte har haft fullt upp. Idag har jag tagit det lilla lugna, städat av lite här hemma och träffas underbara E som jag inte sett sen typ i somras och då bor vi ändå typ femton minuter från varandra. Men det blir svårt när vi har olika schema, praktiker och annat som kommer ivägen.

Hursomhelst. Julen börjar infinna sig på riktigt. Igår var vi hemma hos svärföräldrarna och firade jul, med tomte och klappar! Supermysigt! Underbar försmak på julen det! Granen står klädd här hemma och det bästa med att det är vinter och mörkt är att man får ställa fram massor med ljus och krypa ner i soffan under filten :)
På julafton ska vi hem till min mamma och fira med syskonen, sen på juldagen åker vi till pappa och firar med honom. Så det kommer bli mycket julmat och mycket mys.

Det finns nog ingen högtid jag tycker om så mycket som julen. Och jag gillar alla högtiderna. Jag gillar påsken för det välkomnar våren, midsommar för den välkomnar sommaren. Men det är något speciellt med julen. Jag vet inte om det är för att det är mörkt och därmed ger en mysigare känsla eftersom man kan tända ljus och så. Eller att det kanske beror på den familjära känslan som varje år infinner sig hos mig. Julen är fortfarande den enda högtid som jag känner att den ska firas tillsammans med familjen. Jag är inte mycket för att gå ut på juldagen och festa, även om det har blivit mer och mer okej, även för mig :) Förut tyckte jag inte att man skulle gå ut nyår heller, men det har ändrats sig mer och mer.
Men som sagt. Julen. Jag gillar allt med julen. Och det börjar redan första advent när adventsljusstakarna ställs upp och man kan börja smyga in tomar överallt. Iår slog jag på stort och satte upp alla tomtarna redan första advent :) Sen kommer det mer och mer fram till att granen kommer in och kläs. Jag tycker det är lite roligt att förändra granen varje år. Förra året hade jag bara röda kulor och halmsaker i granen. I år är det röda kulor och guldigt glitter som gäller. Och den blev superfin! Så när adventsljusstakarna såtr i fönstrerna och granen är klädd kommer all julmat. Jag har fått i uppdrag de sista åren att göra Janssons frestelse. Och det är jag faktiskt bra på, det måste jag skryta om :) Så, mitt uppdrag iår är redan bestämt. I´m the Jansson mästare! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0