Inga problem - jag är på plockhumör!

Citaten ovan kommer från min kille. Han går runt och plockar och städar och fixar.
Just nu står han och diskar som en annan hemmafru. Just nu går han bananas på den ungsfasta formen med svinto.
Det går bort. Jag vet att det går. Det ska bort.
Haha, nu kanske det låter som om jag sitter här och småhånar min kille.
Men det gör jag verkligen inte!
För om sanningen ska fram - så hatar jag att diska.
Det kan vara den absolut tråkigaste sysslan som finns.
Och eftersom jag är student så har jag inte möjligheten att ha diskmaskin. För tänk vad det hade varit skönt. En diskmaskin. Tjoff, så är disken borta. Helst skulle man ha en diskmaskin som ställde in disken i skåpen igen också, men eftersom den inte är uppfunnen ännu, så får jag göra det.
Men att handdiska - nej fy, det finns inget så tråkigt! (Fast, det ska tilläggas att till och med disken är rolig när jag egentligen borde plugga - men det är en annan historia :))

Idag har jag haft det stora nöjet att få läsa hela dagen. HELA DAGEN.
Jag älskar att läsa böcker, helt läser jag böcker som antingen handlar om kärlek eller böcker om kallblodiga mord. Lite stora skillander kanske, men men :)
Jag fick senaste boken i Shopaholic-serien av farmor i julklapp. Jag har läst alla andra och tycker att de är sådär fruktansvärda och roliga. Liksom både och. Men de är bra. Mycket bra.
Så idag har jag ägnat mig åt att läsa. Jag har flyttat runt mig själv och boken i lägenheten. Sängen, soffan, badkaret. Det har varit så skönt!
Det är så himla skönt att kunna läsa en bok som inte handlar om livsvärldsperspektiv, hälsa, omvårdnad, sjukdomar eller sjuksköterskans ansvarsområde. Utan att få läsa en helt vanlig bok!
Jag kommer knappt ihåg när det hände sist... haha, så ni förstår min glädje att bara kunna läsa en helt vanlig bok!

Idag bestämde vi äntligen nyårsplanerna (bättre sent än aldrig i min värld.)
P tycker säkert att det är alldeles lagom att bestämma så här två dagar innan (jag har faktiskt inte frågat honom), men jag tycker det är alldeles för sent det! Men hur som helst, nu är det bestämt! Ska bli himla trevligt faktiskt.
Ska prata med pappsen imorgon med, och säga att vi inte kommer till honom på nyår.
Ska försöka komma ihåg att åka bort till IKEA imorgon också och se om de har kvar några champangeglas. Jag kan i och för sig sätta pengar på att de inte har kvar det. Men, hoppet lever.
Tills imorgon.

Nu har det slagit över totalt för P. Nu byter han gardinstång.
Och han har glömt glöggen på bänken. Ska jag påminna honom?
Nej, jag väntar till han hjälpt mig med gardinstången.
Han är bra. Ruskigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0